The culture of effort versus the culture of facilities

Authors

  • Eva Miró Martí Graduate in Therapeutic Pedagogy from the UB. Educational psychologist at the IES Joaquina Pla Farreres

Abstract

This article is meant to be a reflection on the notion of effort, which is getting more and more old-fashioned and obsolete in our nowadays culture of easily attainable things and well-being. A reflection on the consequences directly derived from the fact of neglecting this educacional value in order to be able to design strategies to reinforce it in classroom.

References

BORDAS, I. (2000). Evaluando el cambio formativo. En busca de la calidad y mejora. Ponencia. XII Congreso Nacional y I Iberoamericano de Pedagogía. Madrid: SEP.

BORDAS, I.; BARRIOS, O. (2000). «Sistema de evaluación de los aprendizajes». A

TORRE, S.; BARRIOS, O. (2000). Estrategias didácticas innovadoras. Barcelona: Octaedro, p. 289-294.

BORDAS, I.; CABRERA, F. (2001). «Estrategias de evaluación de los aprendizajes centradas en el proceso». Revista Española de Pedagogía, 218 (en prensa).

MATEO, J. (2000). La evaluación educativa. Su práctica y otras metáforas. Barcelona: ICE.

NOVAK, D.A.; GOWIN, D.B. (1988). Aprendiendo a aprender. Barcelona: Martínez Roca.

Downloads

Published

2020-03-27

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling