Application of multiple intelligences in the host classroom. Project "How to tell a book"

Authors

  • Núria Alart i Guasch Professor at the IES Olorda de Sant Feliu de Llobregat

Abstract

The theory of Multiple Intelligences by Howard Gardner provides an excellent theoretical frame to us for the project: How we can explain a book”. This project is about how making a recession of a book with immigrant students who attend by second year a “welcome” classroom. It is developed a small didactic guide and a self-assessment of the project after its implantation, where it is reflected the influence of the theory of the Multiple Intelligences inside significant learning together with the motivation that gives to learn using the TIC inside a cooperative environment.

References

ARMSTRONG, T. (2006): Inteligencias múltiples en el aula. Guia práctica para educadores. Barcelona. Edit. Paidós.

CAMPBELL, L, CAMPBELL D. Y DEE DICKINSON (2000): Inteligencias Múltiples. Usos prácticas para la enseñanza y el aprendizaje. Edit. Troquel

GARDNER,H. (1995): Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barna. Edit. Paidós.

GARDNER, H. (2000): El proyecto Spectrum. Madrid.Edit. Morata.

GARDNER, H. (2001): La educación de la mente y el conocimiento de las disciplinas. Lo que todos los estudiants deberían comprender. Barcelona. Editorial Paidós.

GARDNER, H. (2001): La inteligencia reformulada. Las inteligencias multiples en el siglo XXI. Barcelona. Editorial Paidós.

GARDNER,H. (2005): Las cinco mentes del futuro. Un ensayo educativo. Barcelona. Editorial. Paidós Asterisco.

GOLDSTEIN, A. P. y col (1989) : Habilídades sociales y autocontrol en la adolescencia. Barcelona. Editorial: Martinez Roca

GOLEMAN, D. (1996): lnteligencia emocional, Barcelona. Edit. Kairós.

GONZALEZ LUCINI, F.(1993):Temas transversales y educación en valores, Madrid. Editorial: Alauda

KARROUCH, L. (2004): De Nador a Vic.Barcelona. Edit.Columna Jove.

HERNÁNDEZ, F Y VENTURA, M. (2002): La organización del currículum por proyectos. El conocimiento es un calidoscopio. Barcelona. Editorial Graó.

MAIDEU, J.M.(1999): Necessitats educatives especials (12-16 anys) Edit Edebé.

MONEREO, C. (2002): Estrategias de aprendizaje. EDIUOC.

PRIETO,D.(2003):Las inteligencias múltiples. Diferentes formas de enseñar y aprender. Madrid. Editorial: Pirámide

PRIETO,MªD. (2001): Inteligencias múltiples y curriculum escolar. Málaga. Edt. Aljibe.

SHORES, F. Y GRACE, C. (2004): El portafolio paso a paso. Infantil y primaria. Barcelona. Editorial Graó.

ZABALA, A. (1999): Enfocament globalitzador i pensament complex. Una resposta per a la comprensió i intervenció en la realitat. Barcelona. Edit. Graó.

Downloads

Published

2007-01-15

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling