Application of multiple intelligences in the host classroom. Project "How to tell a book"
Abstract
The theory of Multiple Intelligences by Howard Gardner provides an excellent theoretical frame to us for the project: How we can explain a book”. This project is about how making a recession of a book with immigrant students who attend by second year a “welcome” classroom. It is developed a small didactic guide and a self-assessment of the project after its implantation, where it is reflected the influence of the theory of the Multiple Intelligences inside significant learning together with the motivation that gives to learn using the TIC inside a cooperative environment.
References
CAMPBELL, L, CAMPBELL D. Y DEE DICKINSON (2000): Inteligencias Múltiples. Usos prácticas para la enseñanza y el aprendizaje. Edit. Troquel
GARDNER,H. (1995): Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barna. Edit. Paidós.
GARDNER, H. (2000): El proyecto Spectrum. Madrid.Edit. Morata.
GARDNER, H. (2001): La educación de la mente y el conocimiento de las disciplinas. Lo que todos los estudiants deberían comprender. Barcelona. Editorial Paidós.
GARDNER, H. (2001): La inteligencia reformulada. Las inteligencias multiples en el siglo XXI. Barcelona. Editorial Paidós.
GARDNER,H. (2005): Las cinco mentes del futuro. Un ensayo educativo. Barcelona. Editorial. Paidós Asterisco.
GOLDSTEIN, A. P. y col (1989) : Habilídades sociales y autocontrol en la adolescencia. Barcelona. Editorial: Martinez Roca
GOLEMAN, D. (1996): lnteligencia emocional, Barcelona. Edit. Kairós.
GONZALEZ LUCINI, F.(1993):Temas transversales y educación en valores, Madrid. Editorial: Alauda
KARROUCH, L. (2004): De Nador a Vic.Barcelona. Edit.Columna Jove.
HERNÁNDEZ, F Y VENTURA, M. (2002): La organización del currículum por proyectos. El conocimiento es un calidoscopio. Barcelona. Editorial Graó.
MAIDEU, J.M.(1999): Necessitats educatives especials (12-16 anys) Edit Edebé.
MONEREO, C. (2002): Estrategias de aprendizaje. EDIUOC.
PRIETO,D.(2003):Las inteligencias múltiples. Diferentes formas de enseñar y aprender. Madrid. Editorial: Pirámide
PRIETO,MªD. (2001): Inteligencias múltiples y curriculum escolar. Málaga. Edt. Aljibe.
SHORES, F. Y GRACE, C. (2004): El portafolio paso a paso. Infantil y primaria. Barcelona. Editorial Graó.
ZABALA, A. (1999): Enfocament globalitzador i pensament complex. Una resposta per a la comprensió i intervenció en la realitat. Barcelona. Edit. Graó.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.