Gender, sex and intersectionalities in inclusive education

Authors

  • Montserrat Garcia Silva FUNDACIÓ ÀMBIT PREVENCIÓ

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi55.5028

Keywords:

Inclusive education, intersectionality, queer pedagogies, attention to sexual diversity, gender, sexual identity, LGTBI.

Abstract

És fonamental analitzar el context i les concepcions teòriques que se'n deriven en l'actualitat per entendre aquelles necessitats emergents sense esperar temps millors i ajornar les demandes. Aquest text pretén oferir una revisió general de l'evolució de diferents conceptes (gènere, sexe, sexualitat, identitat, orientació sexual) que històricament han estat en situació de vulnerabilitat i continuen en una condició molt similar. Aquests termes estan estretament relacionats amb les opressions i privilegis, les organitzacions socials i les seves estratègies de poder, les normes socials naturals i biològiques i la interseccionalitat, per citar-ne alguns. Per tant, la finalitat d'aquesta investigació és oferir diferents punts de vista que ens facin reflexionar sobre allò que considerem vàlid, que permetin deconstruir l'imaginari social per poder educar de manera interseccional i coeducativa,

References

Butler, J. (2006) Deshacer el género. Planeta: Barcelona.

European Region of the International Lesbian, Gay, Bisexual, TransandIntersexAssociation - Europe. Rainbow Europe. Bruselas: ILGA- Europe, 2018. https://rainbow-europe.org/country-ranking

Galofre, P.; Missé, M. (2015). Políticas trans. Una antología de textos desde los estudios trans norteamericanos. Egales: Barcelona.

Grabham, E.; Cooper, D.; Krishnadas, J., Herman, D. (2009), Intersectionality and Beyond: Law, Power, and the Politics of Location. Routledge - Cavendich: United Kingdom.

Missé, M. (2018) A la conquista del cuerpo equivocado. Egales: Barcelona.

Paul, B. Preciado (2008). Testo Yonki. Anagrama: Barcelona.

Platero, R. L. (2012). Intersecciones: cuerpos y sexualidades en la encrucijada. Bellaterra: Barcelona.

Rodriguez, G; Gil, J.; García, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Aljibe: Malaga.

Sánchez, M. (2019). Pedagogías Queer ¿Nos arriesgamos a hacer otrae ducación? Catarata: Madrid.

Referències web

El Diario, 18 de Junio de 2018. https://www.eldiario.es/sociedad/oms-considerar-transexualidad-enfermedad-incongruencia_1_2065796.html

Ghulam en el CCCB, 2019. https://www.cccb.org/ca/multimedia/videos/un-mati-amb-nadia-ghulam/232505

BOE. Ley 2/ 2021, de 7 de junio, de igualdad social y no discriminación por razón de identidad de género, expresión de género o característicassexuales. https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2021-11382

Published

2021-11-08

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling