The deployment of the violence-free schools plan in the Baix Llobregat. Collaborative vision and networking

Authors

  • Dolors Gispert Sala Education Inspector
  • Laura Clavijo Fernández psychopedagogist
  • Laura Börjesson Muñoz Social worker

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi60504953

Keywords:

violence, education, Networking, inquiry, Advice, Social work

Abstract

In this article we present the creation of an EAP referents network in the Baix Llobregat area, following the deployment of the „Pla Escoles Lliures de Violència‟ (Dept. Educació). The network aims to debate, share, build, analyze and reflect upon the advisory professional practice to provide more quality and perspective to the actions we develop in different contexts and areas of intervention. A referents network has led us to build a cohesive and coherent action model through a space for reflection with key principles and a network intervention model.

References

Bolea, E. et al. (2017). “La conversa col·laborativa: escolta, relat i observació en el procés d‟assessorament”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, número 47.

Departament d‟Educació. Generalitat de Catalunya (2021): Les escoles lliures de violència (1a edició). https://cutt.ly/RwXCJ41d

Meirieu, Ph. (2007). Una pedagogía para prevenir la violencia en la enseñanza . Exposición del profesor Philippe Meirieu desarrollada el 25 de octubre de 2007 en el marco del Ciclo de videoconferencias organizado por el Observatorio Argentino de Violencia en las Escuelas (Ministerio de Educación-UNSAM).

Román Maestre, B. «És molt important educar els professors perquè treballin en equip i en xarxa»https://www.uoc.edu/ca/news/2019/017-begona-roman

Ubieto, J. R. (2007). “Models de treball en xarxa Educació social”. Revista d’intervenció socioeducativa, 36, 26-39

Wells G. (2001). Indagación dialógica: Hacia una teoría y una pràctica socioculturales de la educación. Temas de Educación. Paidós, Barcelona.

Published

2024-05-27

Issue

Section

Practices in Inter-Service Networks

Most read articles by the same author(s)