The deployment of the violence-free schools plan in the Baix Llobregat. Collaborative vision and networking
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi60504953Keywords:
violence, education, Networking, inquiry, Advice, Social workAbstract
In this article we present the creation of an EAP referents network in the Baix Llobregat area, following the deployment of the „Pla Escoles Lliures de Violència‟ (Dept. Educació). The network aims to debate, share, build, analyze and reflect upon the advisory professional practice to provide more quality and perspective to the actions we develop in different contexts and areas of intervention. A referents network has led us to build a cohesive and coherent action model through a space for reflection with key principles and a network intervention model.
References
Bolea, E. et al. (2017). “La conversa col·laborativa: escolta, relat i observació en el procés d‟assessorament”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, número 47.
Departament d‟Educació. Generalitat de Catalunya (2021): Les escoles lliures de violència (1a edició). https://cutt.ly/RwXCJ41d
Meirieu, Ph. (2007). Una pedagogía para prevenir la violencia en la enseñanza . Exposición del profesor Philippe Meirieu desarrollada el 25 de octubre de 2007 en el marco del Ciclo de videoconferencias organizado por el Observatorio Argentino de Violencia en las Escuelas (Ministerio de Educación-UNSAM).
Román Maestre, B. «És molt important educar els professors perquè treballin en equip i en xarxa»https://www.uoc.edu/ca/news/2019/017-begona-roman
Ubieto, J. R. (2007). “Models de treball en xarxa Educació social”. Revista d’intervenció socioeducativa, 36, 26-39
Wells G. (2001). Indagación dialógica: Hacia una teoría y una pràctica socioculturales de la educación. Temas de Educación. Paidós, Barcelona.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 AMBITSAAF; Dolors Gispert Sala, Laura Clavijo Fernández, Laura Börjesson Muñoz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.