Sofia.Thinking about experience

Authors

  • Flavia Tsipkis University of Buenos Aires

Keywords:

Experiència, Subjectivitat, Aprenentatge, Simbolització, Complexitat

Abstract

The present work offers a conceptual journey about the learning difficulties in children, in light of the paradigm of complexity and in continuous dialogue with experience, giving the theories a ludic quality.

References

Cantú, Gustavo (2011). Lectura y subjetividad en el diagnóstico psicopedagógico. Buenos Aires: Noveduc.

Green, Andre. (1996). La metapsicología revisitada. Buenos Aires: Eudeba

Kaufman, Ana M. (2010). Leer y escribir: el día a día en las aulas. Buenos Aires: Aiqué

Rodulfo, Ricardo (1999). Dibujos fuera del papel. De la caricia a la lectoescritura en el niño. Buenos Aires: Paidós.

Rodulfo, Ricardo (2013). Andamios del Psicoanálisis. Lenguaje vivo y muerto de las teorías psicoanalíticas. Buenos Aires. Paidós.

Schemelson, Silvia (2001). Niños que no aprenden. Buenos Aires, Paidós.

Winnicott, Donald (1979). Escritos de pediatría y psicoanálisis, Barcelona, Paidós.

Winnicott, Donald (1991). Exploraciones Psicoanalíticas, Tomo I, Buenos Aires, Paidós

Published

2018-11-26

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling