Sofia.Thinking about experience
Keywords:
Experiència, Subjectivitat, Aprenentatge, Simbolització, ComplexitatAbstract
The present work offers a conceptual journey about the learning difficulties in children, in light of the paradigm of complexity and in continuous dialogue with experience, giving the theories a ludic quality.
References
Cantú, Gustavo (2011). Lectura y subjetividad en el diagnóstico psicopedagógico. Buenos Aires: Noveduc.
Green, Andre. (1996). La metapsicología revisitada. Buenos Aires: Eudeba
Kaufman, Ana M. (2010). Leer y escribir: el día a día en las aulas. Buenos Aires: Aiqué
Rodulfo, Ricardo (1999). Dibujos fuera del papel. De la caricia a la lectoescritura en el niño. Buenos Aires: Paidós.
Rodulfo, Ricardo (2013). Andamios del Psicoanálisis. Lenguaje vivo y muerto de las teorías psicoanalíticas. Buenos Aires. Paidós.
Schemelson, Silvia (2001). Niños que no aprenden. Buenos Aires, Paidós.
Winnicott, Donald (1979). Escritos de pediatría y psicoanálisis, Barcelona, Paidós.
Winnicott, Donald (1991). Exploraciones Psicoanalíticas, Tomo I, Buenos Aires, Paidós
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.