The Orientation Network in El Prat: a structured collaborative working space of the city for the transition from school to work
Abstract
The orientation network in the city of El Prat de Llobregat is a collaborative work experience associated with the two administration authorities – the Generalitat de Catalunya’s Education Department and the Local Government’s Education Council -, schools, entities and city services. All of them work together to improve the academic and professional orientation and the transition of young people to professionalizing educational processes and the working world. This article describes the process that has been followed in this collaborative work experience, how is network working
organized and it also includes some considerations for its
development.
References
TERRICABRAS, J.M (1998): “L’atenció a l’alumnat en situacions socials o culturals amb risc d’exclusió”. Consell Escolar de Catalunya, La diversitat a l’escola (pp. 73-84).Tortosa, Generalitat de Catalunya.
RODRIGUEZ MORENO, M.L. (2003): Cómo orientar hacia la construcción del proyectoprofesional. Bilbao. Desclée de Brouwer.
SUBIRATS,J. i ALBAIGÉS,B. (Coord.) (2006): Educació i comunitat. Reflexions a l’entorn del treball integrat dels agents educatius. Barcelona. Col. Finestra Oberta/48. Fundació Jaume Bofill.
GALLEGO,S. i RIART,J. (Coord.) (2006): La tutoria i la orientación en el siglo XXI: nuevaspropuestas. Barcelona. Octaedro
MARTINEZ, M. (2009): l’Orientació a les xarxes locals de transició escola-treball. Diputació de Barcelona. Document d’ús intern.
Institut de Govern i Polítiques Públiques i Grup de Recerca de Transició Escola – Treball (2009): Anàlisi de pràctiques significatives a la província de Barcelona. Diputació de Barcelona.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.