Cap a organitzacions educatives també competencials
Resum
En aquest article, els autors plantegen que un enfocament competencial de l'educació va més enllà del que anomenem les competències bàsiques de l'alumnat. Requereix parlar també de competències professionals i de la necessària transformació de les nostres organitzacions de centre. Consideren el treball en equip, la coordinació metodològica i la formació de centre com a instruments fonamentals per a la millora de les competències del professorat. D'altra banda, advoquen per canvis organitzatius que facilitin les sinergies que condueixen als bons resultats i l'eficàcia educativa en el seu conjunt.
Referències
CARNÉ, MONTSERRAT.; COMA, RAMON: “Diversitat i excel·lència” a Currículum i Organització. Direcció general de l’educació Bàsica i el Batxillerat. Departament d’Educació, 2009.
COMA DOSRIUS, RAMON: “Observació grupal i estratègies del professorat a la secundària” Àmbits de Psicopedagogia núm. 6, pp. 14-17, tardor de 2002
GENERALITAT DE CATALUNYA Departament de Treball i Indústria
Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) (2006): Excel·lència en l’educació, el model europeu de qualitat aplicat a la gestió dels centres educatius.
MONEREO, CARLES (2005): Internet y competencias básicas. Barcelona: Graó
PERRENOUD, PHILIPPE (2004): Diez nuevas competencias para ensenyar. Barcelona: Graó
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "IES Marta Mata: Organització del treball per competències" a Revista Catalana de Pedagogia. Monogràfic sobre competències bàsiques. 2010.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Reflexió sobre l'avaluació: una nova filosofia" Perspectiva Escolar, núm. 227. Setembre 1998
SARRAMONA, JAUME (2004): Las competencias básicas en la educación obligatoria. Barcelona: CEAC
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.