Els Plans Individualitzats: Dels documents a la reflexió. Canviar de perspectiva
Resum
L'article exposa com els plans individuals (PI) que s'adrecen a alumnes amb necessitats educatives especials no poden estar al marge del plantejament d'atenció a la diversitat del centre. Es destaca que la reflexió que suggereixen els PI repercuteix en l'atenció educativa que desenvolupa el centre educatiu amb tots els seus alumnes. El PI no pot estar al marge de la planificació que vam realitzar per a tot el grup classe, ni pel que fa a objectius i continguts ni quant a avaluació.
Referències
CAMPS, ANNA, et alter: "Recerca i formació en didàctica de la llengua". Graó 121. Octubre 2000.
CARNÉ, MONTSERRAT.; COMA, RAMON: “Diversitat i excel·lència” a Currículum i Organització. Direcció general de l’educació Bàsica i el Batxillerat. Departament d’Educació, 2009.
CASSANY, DANIEL., LUNA, MARTA., SANZ, GLÒRIA: "Ensenyar llengua" Graó, núm. 106. Febrer 2001. 6a edició.
COMA DOSRIUS, RAMON (2005): Incidència dels projectes singulars de secundària en l'èxit escolar i la inserció social dels adolescents amb inadaptació. Departament d’Educació, 2006.
COMA DOSRIUS, RAMON ; PAREDES VIDIELLA, EULÀLIA: “Proyecto ACADA” ”. Cuadernos de Pedagogía, núm. 322 (2003).
COMA DOSRIUS, RAMON: “Observació grupal i estratègies del professorat a la secundària” Àmbits de Psicopedagogia núm. 6, pp. 14-17, tardor de 2002
PERRENOUD, PHILIPPE (2004): Diez nuevas competencias para ensenyar. Barcelona: Graó
SANCHEZ CANO, MANUEL; BONALS, JOAN (2005): La evaluacion psicopedagogica. Barcelona: Graó
STAINBACK, S. i STAINBACK, W. (1999): Aulas inclusivas. Madrid: Narcea.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "IES Marta Mata: Organització del treball per competències" Revista Catalana de Pedagogia. Monogràfic sobre competències bàsiques. 2010.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Llegir i comprendre" Les Franqueses, espai educatiu, núm.4. Febrer 2002.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Filosofia. Aprendre a pensar bé" Les Franqueses, espai educatiu, núm.18. Novembre 2003.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Reflexió sobre l'avaluació: una nova filosofia" Perspectiva Escolar, núm. 227. Setembre 1998
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "En la clase de lengua" Cuadernos de Pedagogia, núm.127. Agost 1985.
PUJOLÀS, P. (2003): Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge cooperatiu a l’aula. Vic: Eumo Editorial.
SOLÉ, ISABEL: "Estrategias de lectura" Materiales para la innovación educativa, 5. Graó 137. Abril 2000.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.