Towards also competent educational organizations
Abstract
In this article, the authors expose that a competence approachment is more than only what we use to work about basic competences with our pupils. It’s also necessary to talk about the professional competences of our teachers and about the transformation of the educational canter’s organization. They consider the teamwork, the methodological coordination and the formation for the professorship as a fundamental instruments for the improvement of the teaching competences. On the other hand, they give support to the organizational changes that makes easier to reach good educational results.
References
CARNÉ, MONTSERRAT.; COMA, RAMON: “Diversitat i excel·lència” a Currículum i Organització. Direcció general de l’educació Bàsica i el Batxillerat. Departament d’Educació, 2009.
COMA DOSRIUS, RAMON: “Observació grupal i estratègies del professorat a la secundària” Àmbits de Psicopedagogia núm. 6, pp. 14-17, tardor de 2002
GENERALITAT DE CATALUNYA Departament de Treball i Indústria
Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) (2006): Excel·lència en l’educació, el model europeu de qualitat aplicat a la gestió dels centres educatius.
MONEREO, CARLES (2005): Internet y competencias básicas. Barcelona: Graó
PERRENOUD, PHILIPPE (2004): Diez nuevas competencias para ensenyar. Barcelona: Graó
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "IES Marta Mata: Organització del treball per competències" a Revista Catalana de Pedagogia. Monogràfic sobre competències bàsiques. 2010.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Reflexió sobre l'avaluació: una nova filosofia" Perspectiva Escolar, núm. 227. Setembre 1998
SARRAMONA, JAUME (2004): Las competencias básicas en la educación obligatoria. Barcelona: CEAC
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.