Los Planes Individualizados: De los documentos a la reflexión. Cambiar de perspectiva

Autores/as

  • Montserrat Carné i Vall Instituto Marta Mata de Montornès del Vallès
  • Ramon Coma i Dosrius Instituto Marta Mata de Montornès del Vallès
  • Núria Pratdesaba i López Instituto Marta Mata de Montornès del Vallès

Resumen

El artículo expone como los planes individuales (PI) que se dirigen a alumnos con necesidades educativas especiales no pueden estar al margen del planteamiento de atención a la diversidad del centro. Se destaca que la reflexión que sugieren los PI repercute en la atención educativa que desarrolla el centro educativo con todos sus alumnos. El PI no puede estar al margen de la planificación que realizamos para todo el grupo clase, ni en cuanto a objetivos y contenidos ni cuanto a evaluación.

Citas

BONALS, JOAN: "El trabajo en equipo del profesorado" Biblioteca de Aula. Graó, 101. Abril 1996.

CAMPS, ANNA, et alter: "Recerca i formació en didàctica de la llengua". Graó 121. Octubre 2000.

CARNÉ, MONTSERRAT.; COMA, RAMON: “Diversitat i excel·lència” a Currículum i Organització. Direcció general de l’educació Bàsica i el Batxillerat. Departament d’Educació, 2009.

CASSANY, DANIEL., LUNA, MARTA., SANZ, GLÒRIA: "Ensenyar llengua" Graó, núm. 106. Febrer 2001. 6a edició.

COMA DOSRIUS, RAMON (2005): Incidència dels projectes singulars de secundària en l'èxit escolar i la inserció social dels adolescents amb inadaptació. Departament d’Educació, 2006.

COMA DOSRIUS, RAMON ; PAREDES VIDIELLA, EULÀLIA: “Proyecto ACADA” ”. Cuadernos de Pedagogía, núm. 322 (2003).

COMA DOSRIUS, RAMON: “Observació grupal i estratègies del professorat a la secundària” Àmbits de Psicopedagogia núm. 6, pp. 14-17, tardor de 2002

PERRENOUD, PHILIPPE (2004): Diez nuevas competencias para ensenyar. Barcelona: Graó

SANCHEZ CANO, MANUEL; BONALS, JOAN (2005): La evaluacion psicopedagogica. Barcelona: Graó

STAINBACK, S. i STAINBACK, W. (1999): Aulas inclusivas. Madrid: Narcea.

PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "IES Marta Mata: Organització del treball per competències" Revista Catalana de Pedagogia. Monogràfic sobre competències bàsiques. 2010.

PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Llegir i comprendre" Les Franqueses, espai educatiu, núm.4. Febrer 2002.

PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Filosofia. Aprendre a pensar bé" Les Franqueses, espai educatiu, núm.18. Novembre 2003.

PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Reflexió sobre l'avaluació: una nova filosofia" Perspectiva Escolar, núm. 227. Setembre 1998

PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "En la clase de lengua" Cuadernos de Pedagogia, núm.127. Agost 1985.

PUJOLÀS, P. (2003): Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge cooperatiu a l’aula. Vic: Eumo Editorial.

SOLÉ, ISABEL: "Estrategias de lectura" Materiales para la innovación educativa, 5. Graó 137. Abril 2000.

Descargas

Publicado

2020-02-11

Número

Sección

Psicopedagogía y Orientación