Individualized Plans: From documents to reflection. Change perspective
Abstract
The article exposes how the individual plans (IP) for pupils with special educational needs cannot be apart of ordinary attention of the diversity of the center. It is emphasized that the consideration suggested by IP is rebounding in the whole educational attention that the center develops with all his pupils. The IP cannot be apart of the planning that we realize for the whole group class, not as for aims and contents not all that to evaluation.
References
CAMPS, ANNA, et alter: "Recerca i formació en didàctica de la llengua". Graó 121. Octubre 2000.
CARNÉ, MONTSERRAT.; COMA, RAMON: “Diversitat i excel·lència” a Currículum i Organització. Direcció general de l’educació Bàsica i el Batxillerat. Departament d’Educació, 2009.
CASSANY, DANIEL., LUNA, MARTA., SANZ, GLÒRIA: "Ensenyar llengua" Graó, núm. 106. Febrer 2001. 6a edició.
COMA DOSRIUS, RAMON (2005): Incidència dels projectes singulars de secundària en l'èxit escolar i la inserció social dels adolescents amb inadaptació. Departament d’Educació, 2006.
COMA DOSRIUS, RAMON ; PAREDES VIDIELLA, EULÀLIA: “Proyecto ACADA” ”. Cuadernos de Pedagogía, núm. 322 (2003).
COMA DOSRIUS, RAMON: “Observació grupal i estratègies del professorat a la secundària” Àmbits de Psicopedagogia núm. 6, pp. 14-17, tardor de 2002
PERRENOUD, PHILIPPE (2004): Diez nuevas competencias para ensenyar. Barcelona: Graó
SANCHEZ CANO, MANUEL; BONALS, JOAN (2005): La evaluacion psicopedagogica. Barcelona: Graó
STAINBACK, S. i STAINBACK, W. (1999): Aulas inclusivas. Madrid: Narcea.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "IES Marta Mata: Organització del treball per competències" Revista Catalana de Pedagogia. Monogràfic sobre competències bàsiques. 2010.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Llegir i comprendre" Les Franqueses, espai educatiu, núm.4. Febrer 2002.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Filosofia. Aprendre a pensar bé" Les Franqueses, espai educatiu, núm.18. Novembre 2003.
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "Reflexió sobre l'avaluació: una nova filosofia" Perspectiva Escolar, núm. 227. Setembre 1998
PRATDESABA LÓPEZ, NÚRIA: "En la clase de lengua" Cuadernos de Pedagogia, núm.127. Agost 1985.
PUJOLÀS, P. (2003): Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge cooperatiu a l’aula. Vic: Eumo Editorial.
SOLÉ, ISABEL: "Estrategias de lectura" Materiales para la innovación educativa, 5. Graó 137. Abril 2000.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.