Aspectes metodològics a tenir en compte en la tasca amb esl infants autistes
Resum
Després de diversos anys de treball com a docent amb nens autistes, i sota una visió psicodinàmica, l'autora ens ofereix una metodologia de treball, en relació als professionals que intervenen en la formació de l'infant, als alumnes, a les activitats i als el espai que han d'ocupar, útil tant en el marc de l'escola ordinària com en l'especial.
Referències
COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.
COROMINES,J. (1985) Defenses Autistiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi,vol. II, nº2
D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicòsis?
OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992
RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad autónoma de Madrid.
SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes
VILAGUT, P. (2008) Les necessitats bàsiques dels infants autistas. Àmbits de Psicopedagogia. Nº 22.
VILAGUT, P.Una experiència docent amb infants autistes. Una experiència de relació.(Una aplicació de la psicoanàlisi). Revista on-line de Psicologia Relacional. www.psicologiarelacional.com, nº 2
TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos. Amorrotu ediciones.
VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.