Methodological aspects to bear in mind when dealing with autistic children
Abstract
The author has an extensive background in teaching autistic children. She offers a practical methodology for working with such pupils within their educational context whether conventional or special. This is of particular interest to professionals involved in child education.
References
COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.
COROMINES,J. (1985) Defenses Autistiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi,vol. II, nº2
D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicòsis?
OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992
RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad autónoma de Madrid.
SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes
VILAGUT, P. (2008) Les necessitats bàsiques dels infants autistas. Àmbits de Psicopedagogia. Nº 22.
VILAGUT, P.Una experiència docent amb infants autistes. Una experiència de relació.(Una aplicació de la psicoanàlisi). Revista on-line de Psicologia Relacional. www.psicologiarelacional.com, nº 2
TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos. Amorrotu ediciones.
VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.