Methodological aspects to bear in mind when dealing with autistic children

Authors

  • Pilar Vilagut Maciá Professor of Therapeutic Pedagogy. Primary

Abstract

The author has an extensive background in teaching autistic children. She offers a practical methodology for working with such pupils within their educational context whether conventional or special. This is of particular interest to professionals involved in child education.

References

BRUN, J.M., VILLANUEVA, R. Niños con autismo. Editorial Promolibro, Valencia 2004.

COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.

COROMINES,J. (1985) Defenses Autistiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi,vol. II, nº2

D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicòsis?

OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992

RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad autónoma de Madrid.

SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes

VILAGUT, P. (2008) Les necessitats bàsiques dels infants autistas. Àmbits de Psicopedagogia. Nº 22.

VILAGUT, P.Una experiència docent amb infants autistes. Una experiència de relació.(Una aplicació de la psicoanàlisi). Revista on-line de Psicologia Relacional. www.psicologiarelacional.com, nº 2

TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos. Amorrotu ediciones.

VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1

Downloads

Published

2020-02-25

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling