Les necessitats bàsiques dels infants autistes
Resum
Des de la pràctica docent i sota una visió psicodinàmica, l'autora ens apropa a la comprensió del "món" de l'autista i ens ofereix propostes d'intervenció, útils tant en el marc de l'escola especial com ordinària. Amb elles els alumnes afavoreixen la seva vinculació amb l'entorn, el reconeixement de les seves emocions i la incorporació de nous aprenentatges. La confiança, la perseverança, la fermesa, i la comprensió que s'està davant d'un procés gradual són algunes de les "eines" que proposa per promoure el canvi en aquests alumnes especials.
Referències
COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.
COROMINES,J. (1985) Defenses Autístiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi, vol. II, nº2
D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicosis?
FIESCHI, H. (1997) El cos, la representació, el joc. Revista Catalana de Psicoanàlisi Vol. XIV nº 2
MELTZER, D. (1984) Exploraciones del autismo; Ed. Paidos.
OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992
RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad Autónoma de Madrid.
SEGAL, A. (1989) La obra de Anna Segal.. Ed. Paidos.
SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes
TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos.. Amorrotu ediciones.
VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1
WINICOTT, D (1991). La por a l'ensorrament. Revista Catalana de Psicoanàlisi, Vol. XV nº2, 199
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.