The basic needs of autistic children

Authors

  • Pilar Vilagut Maciá Professor of Therapeutic Pedagogy

Abstract

From a teaching and psychodynamic perspective, the author brings us closer to understanding the world of the autistic child. She offers strategies for intervention that are practical both in special and normal school settings. These strategies help the students to relate to their environment, to recognize their emotions and to incorporate new skills. Some of the ¨tools¨ that the author proposes to promote change in these special pupils are confidence, perseverance, firmness and awareness that you are faced with a gradual process

References

ANDERSON, R. (1994). Conferencias clínicas sobre Klein y Bion. Paidos.

COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.

COROMINES,J. (1985) Defenses Autístiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi, vol. II, nº2

D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicosis?

FIESCHI, H. (1997) El cos, la representació, el joc. Revista Catalana de Psicoanàlisi Vol. XIV nº 2

MELTZER, D. (1984) Exploraciones del autismo; Ed. Paidos.

OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992

RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad Autónoma de Madrid.

SEGAL, A. (1989) La obra de Anna Segal.. Ed. Paidos.

SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes

TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos.. Amorrotu ediciones.

VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1

WINICOTT, D (1991). La por a l'ensorrament. Revista Catalana de Psicoanàlisi, Vol. XV nº2, 199

Downloads

Published

2008-01-15

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling