The basic needs of autistic children
Abstract
From a teaching and psychodynamic perspective, the author brings us closer to understanding the world of the autistic child. She offers strategies for intervention that are practical both in special and normal school settings. These strategies help the students to relate to their environment, to recognize their emotions and to incorporate new skills. Some of the ¨tools¨ that the author proposes to promote change in these special pupils are confidence, perseverance, firmness and awareness that you are faced with a gradual process
References
COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.
COROMINES,J. (1985) Defenses Autístiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi, vol. II, nº2
D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicosis?
FIESCHI, H. (1997) El cos, la representació, el joc. Revista Catalana de Psicoanàlisi Vol. XIV nº 2
MELTZER, D. (1984) Exploraciones del autismo; Ed. Paidos.
OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992
RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad Autónoma de Madrid.
SEGAL, A. (1989) La obra de Anna Segal.. Ed. Paidos.
SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes
TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos.. Amorrotu ediciones.
VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1
WINICOTT, D (1991). La por a l'ensorrament. Revista Catalana de Psicoanàlisi, Vol. XV nº2, 199
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.