La docència dins de la Unitat Terapèutica Educativa Acompanya’m

Autors/ores

  • Laura Domínguez de Jesús Consorci d’Educació de Barcelona, UTE Acompanya’m, Hospital Sant Joan de Déu
  • Oscar Mora Gombau Consorci d’Educació de Barcelona, UTE Acompanya’m, Hospital Sant Joan de Déu

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi60504956

Paraules clau:

Educació, salut mental, vincle, relacions positives, estratègies i mesures intensives

Resum

En aquest article parlarem sobre la nostra experiència impartint docència amb alumnes que arran de la seva situació vital, familiar i social han desenvolupat diferents traumes que han desembocat en algun problema de salut mental i sobre com nosaltres, des de la docència, intervenim per ajudar-los i guiar-los a trobar solucions conjuntes a la seva situació vital, i que puguin esdevenir persones crítiques i autònomes pròpies del segle i dels temps que vivim. Farem una petita aproximació a com, a través del vincle, podem establir petites reestructuracions de la psique que els ajudin a establir relacions positives amb ells mateixos, la seva família, els seus iguals i la societat en general. També podrem veure diferents estratègies que ens són útils a l’hora de deixar de banda la violència rebuda sigui per la via que sigui.

Referències

Diari oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC): Núm. 7477-19.10.2017

Huguet, T (2006). Aprendre junts a l’aula. Barcelona: Graó.

Hospital Sant Joan de Déu. Presentació Montserrat Dolz. https://www.peretarres.org/arxius/fcie/congresfamilies/presentacion-montserratdolz.pdf

López, Luis (2024). Educar en llamas. Madrid: Ediciones temas de hoy

Macpherson, A. (10/08/2018) Abre el primer centro para adolescentes con trastornos mentales graves https://www.lavanguardia.com/vida/20180830/451536115952/centroadolescentes- trastornos-mentales-graves.html

Hospital Sant Joan de Déu(29/08/2018) El centre Acompanya’m, gestionat per l’Hospital Sant Joan de Déu, aplica un model innovador d’atenció integral que inclou família i entorn. https://www.sjdhospitalbarcelona.org/ca/noticies/primeraunitat- terapeutica-educativa-residencial-infants-joves-trastorns-salut-mental

Rosenthal, R i Jacobson, L. (1968) Pygmalion in the Classroom: Teacher expectation and Pupil’s Intellectual Development.

Publicades

27.05.2024

Número

Secció

Pràctiques a nivell de les xarxes interserveis