Strategies towards an inclusive school
Document for trainers
Abstract
The Service of Education proposes to the teachers of the Formation Planning of the Area, that should take in their specific classes, workshops, speeches...aspects and parameters of educational inclusion. In this way, it came the idea of creating a criterion orientation for the teachers as a propose of support for the thinking and planning of shares they use in the activities of teachers formation to take care of all kinds of students that they can find in class.
References
AINSCOW,M. (2004). Desarrollo de escuelas inclusivas. Ideas, propuestas y experiencias para mejorar las instituciones escolares. Madrid: Narcea.
BOOTH, T; AINSCOW, M (2002): Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas (Index of inclusion) Madrid: Consorcio Universitario Para la Educación Inclusiva. Universidad Autónoma.
DEL CARMEN, Ll (2001) L’Assessorament als centres en el Disseny i Experimentació de Projectes Didàctics: Estudi d’un cas, Àmbits de psicopedagogia Núm. 2, pàg. 19- 21
GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ. Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’Educació Primària
GINER, C (2007) “ Construir una escola per a tothom”, xerrada al Servei Educatiu Baix Llobregat 8, Esplugues de Llobregat, maig 2007
HUGUET, T (2006): Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva. Barcelona : Graó
REVERTER, R. (2007) “ No separeu els infants. Tot recordant la Marta Mata”. Àmbits de Psicopedagogia, núm 20, estiu 2007, pàg 6-9
STAINBACK,S; STAINBACK,W. (2004). Aulas inclusivas. Un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo. Madrid: Narcea.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.