For a global intervention of the special education teacher
Keywords:
Special education, Inclusive education, Attention to diversity, Special educational needs, Educational supportAbstract
In this article we are explaining the intervention of the special needs teacher in a primary school. We thing on the school as a system which includes four areas: students, teachers, family and institution (school and specific services).
References
Booth, T. y Ainscow, M. (2002). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Madrid. Consorcio universitario para la educación inclusiva. Universidad Autónoma de Madrid.
Diaz, P. (2016). Hablemos de duelo. Manual práctico para abordar la muerte con niños y adolescentes. Madrid. Fundación Mario Losantos del Campo.
Gardner, H. (2005). Inteligencias múltiples: la teoría en la práctica. Madrid. Paidós.
Huguet, T. (2006). Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva. Barcelona. Graó.
Buisán,C.,Echebarria i Martínez,M. (coords). (2014): Reflexions sobre l’educació i el professorat. Barcelona, ICE: Universitat de Barcelona
Diaz, P. (2016). Hablemos de duelo. Manual práctico para abordar la muerte con niños y adolescentes. Madrid. Fundación Mario Losantos del Campo.
Gardner, H. (2005). Inteligencias múltiples: la teoría en la práctica. Madrid. Paidós.
Huguet, T. (2006). Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva. Barcelona. Graó.
Buisán,C.,Echebarria i Martínez,M. (coords). (2014): Reflexions sobre l’educació i el professorat. Barcelona, ICE: Universitat de Barcelona
Downloads
Published
2017-09-01
Issue
Section
Professional practice
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.