The relationship with learning: types and influential factors

Authors

  • Rosa Mª Belana Vallcaneras Hospital d'Adolescents de Granollers
  • Núria Erra Mas Hospital d'Adolescents de Granollers

Keywords:

Learning, Relationships, Behavior

Abstract

This publication is based on the need for analysis of the Relationship with Learning. People establish different relationships with learning and there are different elements which determine different types of relationship. Also, the types of relationships determine specific behaviors in learning situations. This publication appreciates what influencing factors are those in building the relationship with the learning.

References

ALSINA, G; GARD, S. (2014). La intervenció positiva. Ensenyar habilitats a infants i adolescents amb dificultats de regulació del comportament i les emocions. Butlletí d’Infància. Departament de Benestar Social i Família. Juny, núm.79.

BELANA, R; ERRA, N. (2015). La Noa i el buit de les paraules. Àmbits de psicopedagogia i orientació, Maig, núm. 42.

GEDDES, H. (2010). El apego en el aula. Relación entre las primeras experiencias infantiles, el bienestar emocional y el rendimiento escolar. Barcelona, Graó.

LASA, A. (2015). Los adolescentes y los límites: contención y transgresión. Cuadernos de Psiquiatría y Psicoterapia del Niño y del Adolescente. Núm 60. 2º trimestre.

Published

2017-03-01

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling