Conversation and indentity

Authors

  • Rosa Mª Belana Vallcaneras Educational Psychologist. Day Hospital for adolescents. Granollers
  • Nuria Erra Mas Psychologist. Day Hospital for adolescents. Granollers

Keywords:

Language, Thought, Conversation, Identity, Cooperative behavior, Adolescent Day Hospital

Abstract

This publication is structured on the basis of the relationship between language and social thought. The teen giving meaning your outer world and your inner world depending on many variables but specially in terms of how they interact with these two activities: thinking and talking (interact). The result translates into a more or less adequate to conduct the external and internal world.

References

BRIZ (1998): El español col·loquial en la conversación. Esbozo de pragmagramática. Barcelona. Ariel

DANIELS,H. (2003): Vygotsky y la pedagogia. Barcelona. Paidós

DÍEZ PATRICIO, A. (2005): Aproximación a una teoria pragmática de la conducta psicòtica . Revista de la asociación española de neuropsiquiatría. Vol.xxxIV, nº94, Abril/Junio.págs 29-41.

DYKSTRA,I.(2007): Niños que heredan un destino familiar. Barcelona. RBA Integral

GADAMER, H.G (2004): La incapacidad para el dialogo. Verdad y Método. Vol II. Salamanca, Sígueme.

GEDDES, H.(2010): El apego en el aula. Relación entre las primeres experiències infantiles, el benestar emocional y el rendimiento escolar. Barcelona, Graó.

GRICE, P (1991): Studies in the way of words. .Harvard University Press New Edition.

LOPEZ ATIENZA,J.L. (2002): Tratamiento multigrupal de la adolescència. Boletín, 27: 3-14

SPERBER, D. & WILSON, D. (1986): Communication and Cognition. Cambridge, MA: MIT Press.

STEVE DE SHAZER (1999): En un origen las palabras eran magia. Barcelona. Gedisa.

WERTSCH,J. (1988): Vygotsky y la formación social de la mente. Barcelona. Paidós

WERTSCH,J. (1998): Un enfoque sociocultural de la acción mental. Col. Desarrollo y aprendizaje. Buenos Aires. Aique

WINNICOTT,D. (1972): Realidad y juego. Buenos Aires. Gedisa

VYGOTSKY,L. (1995): Pensament i llenguatge. Barcelona, Eumo

Published

2014-04-05

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling