Conversation and indentity
Keywords:
Language, Thought, Conversation, Identity, Cooperative behavior, Adolescent Day HospitalAbstract
This publication is structured on the basis of the relationship between language and social thought. The teen giving meaning your outer world and your inner world depending on many variables but specially in terms of how they interact with these two activities: thinking and talking (interact). The result translates into a more or less adequate to conduct the external and internal world.
References
BRIZ (1998): El español col·loquial en la conversación. Esbozo de pragmagramática. Barcelona. Ariel
DANIELS,H. (2003): Vygotsky y la pedagogia. Barcelona. Paidós
DÍEZ PATRICIO, A. (2005): Aproximación a una teoria pragmática de la conducta psicòtica . Revista de la asociación española de neuropsiquiatría. Vol.xxxIV, nº94, Abril/Junio.págs 29-41.
DYKSTRA,I.(2007): Niños que heredan un destino familiar. Barcelona. RBA Integral
GADAMER, H.G (2004): La incapacidad para el dialogo. Verdad y Método. Vol II. Salamanca, Sígueme.
GEDDES, H.(2010): El apego en el aula. Relación entre las primeres experiències infantiles, el benestar emocional y el rendimiento escolar. Barcelona, Graó.
GRICE, P (1991): Studies in the way of words. .Harvard University Press New Edition.
LOPEZ ATIENZA,J.L. (2002): Tratamiento multigrupal de la adolescència. Boletín, 27: 3-14
SPERBER, D. & WILSON, D. (1986): Communication and Cognition. Cambridge, MA: MIT Press.
STEVE DE SHAZER (1999): En un origen las palabras eran magia. Barcelona. Gedisa.
WERTSCH,J. (1988): Vygotsky y la formación social de la mente. Barcelona. Paidós
WERTSCH,J. (1998): Un enfoque sociocultural de la acción mental. Col. Desarrollo y aprendizaje. Buenos Aires. Aique
WINNICOTT,D. (1972): Realidad y juego. Buenos Aires. Gedisa
VYGOTSKY,L. (1995): Pensament i llenguatge. Barcelona, Eumo
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.