Casa! Acompanyar la resiliència des de l'escola
Paraules clau:
Assessorament psicopedagògic, Emocions, Educació inclusiva, Treball en xarxaResum
L’article suggereix una forma d’afrontar les conductes pertorbadores d’alguns alumnes, des de l’intent de comprensió del seu malestar. En particular proposa analitzar l’impacte dels efectes traumàtics que es produeixen a la infància des de la conceptualització proposada per Cyrulnik. Des d’aquesta perspectiva, reflexiona sobre l’experiència que ofereix un cas concret, per acabar proposant formes d’actuació per part del professorat i els centres educatius que contribueixin a desenvolupar la resiliència dels infants emocionalment ferits.
Referències
Bowlby, J. (1989) Una base segura. Aplicaciones clínicas de una Teoria del apego. Barcelona: Paidós.
Bronfenbrenner, U. (1987) La ecología del desarrollo humano. Barcelona: Paidós
Cyrulnik, B. (2002) Los patitos feos. La resiliencia: una infancia infeliz no determina la vida. Barcelona: Gedisa
Esquirol, J. (2015) La resistència íntima: assaig d’una filosofia de la proximitat. Barcelona: Quaderns Crema
Rogoff, B.(1993). Aprendices del pensamiento. Desarrollo cognitivo en el contexto social. Barcelona: Paidós.
Vila,F.; Bolea,E.; Gallardo,A.; Adroher,O. (redactors) (2007) Els trastorns de la conducta a l’escola. Barcelona:
Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya.
Winnicott, D. (1999). La tendencia antisocial a Escritos de Pediatria y Psicoanálisis. Barcelona: Paidós
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.