L' alumnat amb Trastorn Mental Greu (TMG) a l'escola
Resum
Es planteja la necessitat de conceptualitzar l'anomenat Trastorn Mental Greu en la infància i adolescència, i identificar especialment les característiques que ha de tenir l'entorn escolar per aconseguir una inclusió dels alumnes amb aquesta discapacitat. Es fa especial èmfasi en les diferències dels contextos educatius en les tres etapes del nostre sistema educatiu, però també s'identifiquen aquells aspectes fonamentals de la intervenció educativa que facilita la inclusió. Finalment, es fa referència a les tasques que corresponen als professionals psicopedagogs que, treballant a l'escola, no tenen relació directa en el dia a dia amb aquests alumnes.
Referències
BARRASSA,JL; GISPERT,D; HUGUET,T; NOGUÉS,D; VILELLA, M. (2001): Alumnes amb problemes de conducta i d’adaptació a l’escola. Criteris i propostes. Ambits de Psicopedagogia, 1.
RIVIERE, A. (1996): L’autisme, a Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials. Barcelona: UOC.
Conferència Nacional d’Educació – Secció III- Atenció a la Diversitat Tema: L’atenció a la diversitat en el cas de l’alumnat amb necessitats educatives especials associades a trastorn mental (psicosi i autisme) Departament d’Ensenyament. 2002
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.