Students with severe learning and communication disorders

Authors

  • Eulàlia Bassedas Psychologist. Educational Psychology advisor EAP B-01 Nou Barris (Barcelona)
  • Teresa Huguet Psychologist. Educational Psychology advisor EAP B-40 Esplugues de Llobregat

Abstract

We talk about children with severe learning and communication difficulties, many of them with autistic disorders. We look around the differencies between infant, primary and secondary schools in including the children with this kind of handicap. We also point on the principal strategies and responses that can give teachers to the special educational needs that have these students. Finally, we talk about the role of educaional psychologist as a school adviser for special needs.

References

Actes del 1r Congrés Català de Salut Mental del nen i l’adolescent. Taula “El trastorn mental greu en la infància i l’adolescència dins l’assistència psiquiàtrica i psicològica en els àmbits escolar i social”. Barcelona, 15 i 16 novembre de 2002

BARRASSA,JL; GISPERT,D; HUGUET,T; NOGUÉS,D; VILELLA, M. (2001): Alumnes amb problemes de conducta i d’adaptació a l’escola. Criteris i propostes. Ambits de Psicopedagogia, 1.

RIVIERE, A. (1996): L’autisme, a Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials. Barcelona: UOC.

Conferència Nacional d’Educació – Secció III- Atenció a la Diversitat Tema: L’atenció a la diversitat en el cas de l’alumnat amb necessitats educatives especials associades a trastorn mental (psicosi i autisme) Departament d’Ensenyament. 2002

Downloads

Published

2005-01-15

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>