Una estratègia d'acompanyament de la Primària a la Secundària: La Construcció de casos
Resum
Aquest treball exposa les condicions d’una experiència de construcció de casos en el traspàs d’informació de l’Educació Primària a la Secundària a la població d’Esparreguera. S’aborden casos d’alumnes amb dificultats en el desenvolupament i l’aprenentatge ja detectades a l’escola per orientar l’acollida i la intervenció a l’institut. Aquest treball es desenvolupa en un marc de col·laboració i corresponsabilitat entre diversos professionals de les agències d’Educació, Salut Mental i Serveis Socials. Aquesta modalitat de treball posa en primer terme la recerca de respostes al malestar dels subjectes des d’una posició ètica. Es comenten els efectes de l’experiència sobre els alumnes i sobre els professionals.
Referències
Díaz, E. (2008) Los intratables de la conducta, en Freudiana 54, 111-115.
Díaz, E., Gasch, B. (2010). Las adolescencias como cuestión. http://www.osamcat.cat/cat/Publicacions/Articles/Adolescencias.pdf.
Freud, S (1914). Contribuciones al simposio sobre el suicidio. Madrid: SR, vol 21.
Freud, S (1914) Sobre la psicología del colegial. Madrid: AE, vol.13,
Lacan, J. (1971) El tiempo lógico y el aserto de certidumbre anticipada. Un nuevo sofisma. En Escritos, 1. Buenos Aires : S.XXI Editores.
Miller, J.-A. (2001), El ruiseñor de Lacan. Conferencia inaugural del ICBA, Del edipo a la sexuació. Buenos Aires: Paidós,
Milner, J.C. (2003). Les penchants criminels de l’Europe démocratique. Paris : Verdier.
Rueda, F (2009). “Construcción del caso y discurso psicoanalítico”, en Cuadernos de Psicoanálisis. La construcción del caso, 31, 59-62.
Ubieto, J.R. (2009). El trabajo en red. Usos posibles en Educación, Salud Mental y Servicios Sociales, Barcelona: Gedisa.
Vilà, F., Bolea, E., Gallardo, A., Adroher, O. (2007). Els trastorns de la conducta a l'escola. Barcelona: Departament d' Educació.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.