Estratègies educatives inclusives en un institut de secundària
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi51.1422Paraules clau:
Inclusió, Connexió entre professionals, Construcció de casosResum
Des d’abans de la publicació del Decret 150/2017 per un sistema inclusiu, molts centres han estat treballant per facilitar l’accés a l’aprenentatge dels seus alumnes tot eliminant les barreres que ho dificultaven. Aquest és un moment cabdal per l’aplicació de diferents mesures i estratègies a un nivell de sistema educatiu que permeti el millor desenvolupament de tots els alumnes, que entre d’altres tindrà a l’orientador educatiu com a un dels actors a fer aportacions al treball en equip als centres. El present article recull algunes propostes per avançar en la inclusió que es poden desenvolupar en un institut de secundària.
Referències
Bueno Torrents, David (2017). Neurociencia para educadores. Barcelona: Editorial Octaedro.
Prensky, M. (2017). Educación para Mejorar su Mundo. Barcelona: Ediciones SM
Onrubia, J. (1993): «La atención a la diversidad en la ESO. Algunas reflexiones y criterios psicopedagógicos». Aula de Innovación Educativa, 12, 45-50.
Departament d’Ensenyament, XTEC (2018). Disseny Universal de l’Aprenentatge.
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/projectes-educatiusinclusius/disseny-universal-per-a-laprenentatge/ : [consulta 22 de Juliol de 2019]
Departament d’Ensenyament, XTEC (2018). Model Competencial Orientador.
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/orientacioeducativa/model-competencialorientador/ [consulta 22 de Juliol de 2019]
Coma, R. Departament d’Ensenyament, XTEC (2006) Projectes singulars a l’educació secundària obligatòria.
http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200506/memories/1131m.pdf [consulta 22 de Juliol de 2019]
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.