Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres

Autors/ores

  • David Duran Gisbert Facultat de Ciències de l’Educació. Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.v0i50.1219

Paraules clau:

Aprenentatge entre iguals, Desenvolupament professional, Formació de professorat, Comunitat professional, Xarxes d'escoles

Resum

De la mateixa manera que sabem que podem organitzar les interaccions entre alumnes perquè esdevinguin oportunitats d’aprenentatge- allò que comunament anomenem aprenentatge entre igualstambé és possible de fer-ho amb els docents, de forma que, a través de la col·laboració amb els col·legues, com en d’altres professions, els docents puguin aprendre uns dels altres. Crear espais de col·laboració entre mestres pot generar experiències d’aprenentatge entre iguals, que poden situar-se en el quefer diari dels docents, per tal de promoure un desenvolupament professional dins del seus rols i actuacions diàries. L’article revisa els escenaris d’aprenentatge entre iguals i situa la col·laboració docent -i es especial les comunitats professionals d’aprenentatge- com un mecanisme per a la millora professional. Es comenta la docència compartida, entesa com una col·laboració docent directa que permet que els co-docents puguin aprendre els uns dels altres. I, finalment, es fa referència a les xarxes que agrupen professorat de diferents centres per tal d’oferir-se oportunitats d’aprenentatge i acompanyament en els processos respectius de transformació educativa.

Publicades

24.05.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació