Aprendre, un encontre social
Resum
En aquest article es presenta el procés d'ajust que l'equip docent de l'Escola Vila Olímpica està duent a terme per acompanyar en el seu aprenentatge a l'alumnat amb NEE, i de forma molt especial l'alumnat de la USEE, de la millor manera possible. Se situen les línies del Projecte Educatiu (Projecte Integrat de Llengües a l'escola inclusiva) i els criteris per dur a terme l'atenció a la diversitat, així com les característiques de l'alumnat amb nee i les actuacions educatives per adaptar l'ajut pedagògic. En el procés d'adaptació pren especial rellevància, la reflexió de l'equip sobre les activitats educatives i la proposta de nous contextos d'aprenentatge, més adequats des d'una perspectiva relacional i funcional, per a l'alumnat amb més dificultats. Així mateix, es descriuen alguns dels nous escenaris d'aprenentatge creats amb aquest objectiu.
Referències
Ainscow,M. (2004). Desarrollo de escuelas inclusivas. Ideas, propuestas y experiencias para mejorar las instituciones escolares. Madrid: Narcea.
Coll, C. i Solé, I. (1989) Reforma y Currículum . Cuadernos de Pedagogía. 168.
Coll, C. (2008). Lenguaje, actividad y discurso en el aula. C.Coll J.Palacios, i A.Marchesi (Comps.) Desarrollo psicologico y educación. 2. Psicología de la educación escolar. Madrid: Alianza
Dewey, J (2009) Democracia y escuela.Barcelona: Proa
Hufferd-Ackles, K; Fuson, K; Sherin, M (2004). Describing Levels and Components of Math-Talk Learning Community. Journal for Research in Mathematics Education, 35, 81-116
Mercer, N. (2001). Palabras y mentes. Barcelona: Paidós
Ramírez, R; Serra, T. et al. (2007) El Proyecto Integrado de Lenguas dins de “Premios Nacionales de Innovación Educativa 2006” Madrid: Publicaciones MEC – CIDE
Rico, M.(2006) La millora de l’autoestima, les habilitats socials i la salut corporal a través del bloc de continguts: control i consciència corporal a l’educació primària. Barcelona: Dep. d’Educació.Generalitat de Catalunya.
Memòria llicència d’estudis retribuïda. http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/ 200506/memories/1110m.pdf
Serra, T. (2011). Parlant de Matemàtiques per aprendre’n. Barcelona: Rosa Sensat
Stainback,S; Stainback,W. (2004). Aulas inclusivas. Un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo. Madrid: Narcea
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.