Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
HOME
About Àmbits
Contact
Editorial Board
Policies
Submissions
Others
Current
Archive
Publications
Monographs
e-books
Announcements
Search
Registration
Login
Home
/
Archives
/
No. 53 (2020): November 2020
No. 53 (2020): November 2020
Published:
2020-11-24
Editorial
The school, beyond covid-19
Joan Serra Capallera
1-2
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Opinion
The value of the present in school
Vicenç Arnaiz Sancho
3-9
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Educational Psychology and Counselling
The clinical-educational relationship in the school setting: susceptibility and convergence
Josep Mª Brun
10-20
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Develop support for inclusion within the classroom with cooperative learning teams
Mercè Juan Millera, José Ramón Lago Martínez, Jesús Soldevila Pérez
21-32
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Special education centers, support for inclusion
Climent Giné Giné, Josep Font Roure, Ascen Díez de Ulzurrun Pausas
33-47
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Peer Observation as a teacher professional development mechanism. The perception of participants in Xarxa de Competències Bàsiques
David Duran Gisbert, Mariona Corcelles Seuba, Ester Miquel Bertran
48-59
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Challenges and reflections on students with Autism Spectrum Disorder (ASD) during the context of a pandemic
Sònia González, Núria Farrés, Alba Calvo, Núria Monreal, Marina Mestres, Elisabet Sánchez
60-72
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Basic concepts on transexuality
Eloya Martín Sánchez
73-83
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Professional practice
Cooperative inquiry processes in schools: evaluations of some experiences
Eva Liesa, Paula Mayoral
84-95
PDF (Català)
PDF (Español (España))
UBUNTU. I am what I am for what we all are
Jordi Ventura Bartra
96-103
PDF (Català)
PDF (Español (España))
It is not possible to innovate without inquiring
M. Àngels Cifre Ruano, Laura Guillamón Colomé
104-110
PDF (Català)
PDF (Español (España))
The road to inclusive schooling
Eugènia Palau, Judit Rovira
111-115
PDF (Català)
PDF (Español (España))
The implementation of cooperative learning through working guide lines: an experience of education an innovation
Roger Ballús, Gemma Vallés
116-124
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Reviews
POÉTICA CORPORAL. Psicomotricidad. Cuerpo en movimiento, cuerpo en relación
Núria Franch. Ediciones Octaedro. Barcelona, 2018
Jaume Forn i Rambla
125-127
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Del Padre al iPad: Familias y redes en la era digital
J.R. Ubieto (ed), R. Almirall, F. Borràs, L. Ramírez, F. Vila. NED Ediciones. Barcelona 2019
Jaume Forn i Rambla
128-130
PDF (Català)
PDF (Español (España))
El papel de los Centros de Educación Especial en el proceso hacia sistemas educativos más inclusivos. Cuatro estudios de casos: Newham (UK), New Brunswick (Canadá), Italia y Portugal
Echeita, G., Simón, C (Coords.), Muñoz, Y., Martín, E., Palomo, R. y Echeita, R. Edita: Ministerio de Educación y Formación Profesional. Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa (CNIIE) (2020)
Teresa Huguet
131-133
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Language
Català
Español (España)
English
contacto
Contact
normas_publicacion
Author Guidelines
Make a submission
Make a submission
banners
indexado