Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
HOME
About Àmbits
Contact
Editorial Board
Policies
Submissions
Others
Current
Archive
Publications
Announcements
Search
Registration
Login
Home
/
Archives
/
No. 53 (2020): November 2020
No. 53 (2020): November 2020
Published:
2020-11-24
Editorial
The school, beyond covid-19
Joan Serra Capallera
1-2
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Opinion
The value of the present in school
Vicenç Arnaiz Sancho
3-9
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Educational Psychology and Counselling
The clinical-educational relationship in the school setting: susceptibility and convergence
Josep Mª Brun
10-20
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Develop support for inclusion within the classroom with cooperative learning teams
Mercè Juan Millera, José Ramón Lago Martínez, Jesús Soldevila Pérez
21-32
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Special education centers, support for inclusion
Climent Giné Giné, Josep Font Roure, Ascen Díez de Ulzurrun Pausas
33-47
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Peer Observation as a teacher professional development mechanism. The perception of participants in Xarxa de Competències Bàsiques
David Duran Gisbert, Mariona Corcelles Seuba, Ester Miquel Bertran
48-59
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Challenges and reflections on students with Autism Spectrum Disorder (ASD) during the context of a pandemic
Sònia González, Núria Farrés, Alba Calvo, Núria Monreal, Marina Mestres, Elisabet Sánchez
60-72
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Basic concepts on transexuality
Eloya Martín Sánchez
73-83
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Professional practice
Cooperative inquiry processes in schools: evaluations of some experiences
Eva Liesa, Paula Mayoral
84-95
PDF (Català)
PDF (Español (España))
UBUNTU. I am what I am for what we all are
Jordi Ventura Bartra
96-103
PDF (Català)
PDF (Español (España))
It is not possible to innovate without inquiring
M. Àngels Cifre Ruano, Laura Guillamón Colomé
104-110
PDF (Català)
PDF (Español (España))
The road to inclusive schooling
Eugènia Palau, Judit Rovira
111-115
PDF (Català)
PDF (Español (España))
The implementation of cooperative learning through working guide lines: an experience of education an innovation
Roger Ballús, Gemma Vallés
116-124
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Reviews
POÉTICA CORPORAL. Psicomotricidad. Cuerpo en movimiento, cuerpo en relación
Núria Franch. Ediciones Octaedro. Barcelona, 2018
Jaume Forn i Rambla
125-127
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Del Padre al iPad: Familias y redes en la era digital
J.R. Ubieto (ed), R. Almirall, F. Borràs, L. Ramírez, F. Vila. NED Ediciones. Barcelona 2019
Jaume Forn i Rambla
128-130
PDF (Català)
PDF (Español (España))
El papel de los Centros de Educación Especial en el proceso hacia sistemas educativos más inclusivos. Cuatro estudios de casos: Newham (UK), New Brunswick (Canadá), Italia y Portugal
Echeita, G., Simón, C (Coords.), Muñoz, Y., Martín, E., Palomo, R. y Echeita, R. Edita: Ministerio de Educación y Formación Profesional. Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa (CNIIE) (2020)
Teresa Huguet
131-133
PDF (Català)
PDF (Español (España))
Language
Català
Español (España)
English
contacto
Contact
normas_publicacion
Author Guidelines
Make a submission
Make a submission
banners
indexado